Övriga reflektioner...

... från tävlingsdagen.

Jag bruka inte gnälla över hur domare dömmer, men allvarligt. Idag måste de ju varit fulla! Jag blev väll någorlunda korrekt bedömd antar jag, alltid svårt att uttala sig om sina egna ritter men protokollen känns konstruktiva... Men i övrigt då? Jag såg absolut inte alla ritter, långt ifrån. Men det var flera bedömningar jag inte fattar någonting av, både människor som blir nerdömda och uppdömda. Dagen är en gåta för mig och jag är så ledsen för vissa andra ryttares skull... Ryttare som verkligen borde få stående ovationer för sina prestationer...

En annan sak jag iaktog idag är att om man ska rida en lokal LA så är det bäst att man tränar byten i varannat på framridningen, gärna prickfritt. Om hästen nu inte kan göra byten i vartannat så kan man rida passage istället. Det är verkligen sant, jag såg båda dessa övningar utföras på framridningen idag och jag blir helt bestört.

Ilska. Varför blir jag så ilsk???? Jag är helt enkelt jävligt lättretad och blir förbannad över att människor kommer undan med vad som helst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0