Ridning i kylan!

Efter en outhärdligt rörig dag på jobbet styrde jag kosan mot Harplinge igår kväll. Var så trött och rörig i huvudet så jag körde fel, då har jag ändå kört till Harplinge ganska många hundratals gånger :). Kom i alla fall fram till slut och började pussas på mitt lilla djur. Efter mycket prat och tjat tog P Cheriesan och jag Lyckis och begav oss mot Fjellaregård. P har verkligen gjort ett bra arbete med Lyckis och hon var mycket bättre att rida denna gången än sist. Fortfarande en del att arbeta på, men som sagt det går verkligen framåt. Vi red inte så länge utan vägde hästarna och begav oss hemåt igen.

P är så rolig, hon har börjat uppskatta Lyckis väldigt mycket, främst för att hon verkligen lär sig rida på henne! Så nu är det mer eller mindre bestämt att P behåller henne hela nästa termin också. P tackade även för att jag var så sträng mot henne när hon började rida för mig (för 5 år sedan?), hon har märkt att hon har igen det idag, även om hon kanske inte uppskattade det lika mycket när det begav sig :).

Retligt nog fick jag Lyckis nya sadeln på posten idag. Hade den inte kunnat komma igår? Nåja, fick ett infall för ett par veckor sedan och beställde en Santa Cruz Arthur de luxe. Hon har en Santa Cruz hoppsadel som ligger fint och det sägs att Arthurn är av bättre kvalité och hantverk så jag gjorde en chansning och beställde en sådan. Spaldingen har tyvärr blivit för smal för henne nämligen... Så det lutar åt att jag tar en sväng till ner till Harplinge i helgen och provar sadeln på henne. Bara att hoppas på att den ligger bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0