Vandaler på Tubgatan 14!

Det är katterna jag pratar om. Här inte en lungn stund - fullt ös hela tiden!

En annan vandal står just nu och mumsar hö i sin box ute i Hästhult. Nåja, hon var bara lite vandal idag så helt rättvist är det inte! Utrustad i full vintermundering började vi dagens ridpass på bästa vis. Hon känndes mjuk, lungn och tillfreds utan att vara stel och motsträvig som hon gärna är i början av passen. Var väldigt fin ända till något prasslade i mörkret. DÅ kom vandalen fram. I 10 min-en kvart var det rena striden. Jag kämpade för att sitta kvar och ha kontroll - hon för att göra egentligen vad som helst förutom att lyssna på mig. Ingen vacker syn med andra ord. Lyckades i alla fall reda ut begreppen efter en stund och då blev hon helt okej. Red galoppogrammet ur LB:3 flera gånger, blev riktigt bra till slut. Sedan tyckte Ella dock att hon kunde det lite för bra och förekom mig så då blev det pannkaka. Gjorde också ett par mellantraver och lyckades verkligen hålla ordning på allting så hon föll inte isär. Även travvolterna var riktigt fina på slutet. La också in lite halt-träning. Uppridning och halt vid x blev bra när jag kom på att jag skulle använda magmusklerna ;). Halten när man vänder över ridbanan som i LB:3 blev dock kattskit hela tiden så vi la ner det projektet och tar upp det en annan dag.

Jag är faktiskt ganska nöjd. Sällan jag rider så mycket "tävlingsridning" så det behövs verkligen! På torsdag blir ett "vanligt" pass med fokus på lösgordhet och så ska jag försöka få lite bättre koll på min bålstabilitet så jag kan rida henne med lite mer spänst. Framåt helgen får vi väll fokusera på att pussla ihop allting.. spännande värre.


Vandal Nr. 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0