Äntligen riktig uteritt!

Fy fasen vad rolig hon är att rida lilla Lyckis. Bestämde mig för att rida ut i skogen, så nostalgiskt att rida på de där skogsvägarna man fräste runt på för 5-6 år sedan. I full hoppmundering styrde vi mot skogen i en rasande fart. Jag visste vart jag ville komma, men kom inte riktigt ihåg hur man kom dit men efter lite letande hittade vi äntligen den jätte långa, branta backen. Perfekt grusväg mitt ute i skogen och den slutar med en vändplats. Där fräste vi på ordentligt, det är verkligen Lyckis för nyttigt att blåsa ut och "tömma hjärnan". Sedan travade vi hemmåt och mot slutet blev hon faktiskt lite trött. Det var så roligt att bara lulla runt och inte vara rädd för att ramla av. För visso var Lyckis spänd som en stålfjäder och laddad till tusen, hittade många läskiga saker att skygga för, men jag vet att det ska mycket till för att man ska ramla av henne! Det blev en hel del pysslade innan jag lämnade henne, fy vad jag saknar henne. Fast på ett sätt är det skönt att bara ha häst på halvtid. Det är lite tudelat det där.

Nu är det uppladdning för kvällens aktiviteter!
http://www.byas.nu/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0