Förberedelser.

Som tidigare nämnt är jag inte speciellt nogrann inför morgondagen. Det får gå som det går. Red ett kort pass mellan skurarna tidigare idag. Hästen kändes väldigt mjukt och fin, lite matt förvisso men jag vet att det går att ta fram mycket motor om jag vill. Ville dock spara lite på henne idag, hon är ju trots allt inte i speciellt bra form styrke och konditionsmässigt. Efter ridningen lät jag henne stå inne tills hon torkade. Under tiden putsade jag sadeln och tränset, inte heller med det var jag så jätte noga. Drog över det lite snabbt bara. När Ella hade torkat ryktade jag henne noga, tvättade svansen och borstade den ordentligt gjorde jag också, samt trimmade bort lite övervuxet skägg här och där :).

När jag var färdig i stallet åkte jag hem och hämtade David och sedan åkte vi ut till min mor och far och åt äppelpaj, MUMS. Pratade fönster med pappa, vi ska byta fönster och det kommer en kille från Mockfjärds fönster i nästa vecka för att mäta och se över allting. Pratade genom vad det är för fönster vi ska ha, vilka vi ska byta och inte och så vidare. Lär bli ett dyrt kalas.... Men som jag brukar säga "pengar är inget problem"... vilket enbart är ett uttryck för vilken koll min pappa har över mina finanser och vilken obefintlig koll jag har.

Nu ska jag ta och göra iordning matsäcken inför morgondagen och sen ska jag försöka slappna av, repetera programmen (som jag bara blandar ihop hela tiden) och så småning om försöka sova.

Edit: Merjade sms:ade precis och frågade om hon inte kunde få följa med. Självklart får hon det men hon fick dyrt och heligt lova att inte ha några förväntningar. Skönt att ha någon med sig, hade ju ställt in mig på att åka själv!

Sadeln och tränset:



Taggad Ella:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0