It's alive!

Äntligen har jag fått ordning på bloggen igen. Det var inte blogg.se:s fel, felet var mitt. Men de var väldigt hjälpsamma så nu är allt i sin ordning igen!

I tisdags red jag Lyckis. Hualigen. Efter uppskattningsvis 100 st övergångar lossnade det äntligen och hon var riktigt trevlig. Innan dess... var det katastrof. Men då hade hon som sagt vilat en vecka så det är klart att man får lov att vara lite stel. Ska rida henne imorgon igen då P är på bröllop. Ser fram emot det.

Ellas Jaguarsadel har anlänt och verkar passa prima. Vi kunde ju tyvärr inte provrida i den eftersom hennes spricka inte är nitad men bomvidden var perfekt och resten vet vi ju sedan tidigare fungerar. Härligt! Har nu börjat fundera på att skaffa ny dressyrsadel till Lyckis också. Hon har breddat sig ganska rejält och Spaldingen är på gränsen till för smal. Å andra sidan har hon fortfarande lite kalaskula kvar efter sommarbetet så jag avvaktar det beslutet ett par veckor till.

Ikväll blir det fredagsmys så nu ska jag dammsuga så det är lite fint också!


Gammal bild på en blöt Lyckis. Usch vad jag saknar henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0