Mycket bättre idag

Idag känner jag mig mycket bättre! Fast å andra sidan har jag kände jag mig ganska bra igår också, när jag bara satt ner och gjorde ingenting. Vi är ganska nyvakna, eller egentligen inte, men har sitter fortfarande i morgonrocken! Skönt att ta det lugnt.

Efter lunch någon gång ska jag ta mig ut till stallet. Ella ska trimmas lite inför morgondagen. Rider aldrig något långt pass dagen innan tävling. Utan ett kort pass med total fokus på lösgjordheten. Rider aldrig några krumelurer heller, det är ingen idé att försöka förbättra något dagen innan. Sen ska sadel, träns och stövlar putsas, svansen tvättas, hästen ryktas och allting packas. Men som sagt jag tänker vara ganska rationell denna gång. Dels med tanke på att jag fortfarande inte är 100% fresh och dels då det är onödigt att ha putsat och fejat som en idiot när hästen ändå ballar ur och man kommer sist :).


På bilden rider jag Arvid, måste varit förra hösten. Han och hans ryttarinna är i Slöinge och tävlar idag om jag inte missminner mig helt fel!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ne, tyvärr så är vi inte och tävlar idag :(. Arvid skoddes i veckan och då blev det att en spik hamnade fel så han blev halt på vänster fram. Men nu är det fixat, så det ska vara bra om ngr dagar :) Lycka till på tävlingen imon :) / sofia

2009-09-05 @ 10:55:41
Postat av: Kerstin

Så tråkigt! Hade för mig att du sa att du skule tävla i dag. Då får vi hoppas att ni snart är ute igen!

2009-09-05 @ 11:06:01
URL: http://bouncy.blogg.se/ny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0