Trötter.

Nu är tisdagen slut och sängen vankar! Idag har det verkligen varit full rulle, vilket det är hela den här veckan och egentligen alla andra veckor om året också. Började dagen med att jobba i vanlig ordning, är lite strängt och mycket krångligt på jobbet just nu. Efter jobbet gick jag till Olanders och köpte lite nya krukväxter, älskar växter men har en dålig vana att ta död på dem ;). Hoppas detta blir bra nu, bad om t-å-l-i-g-a växter. Sedan hem och skvallrade lite med sambon medan han bytte luftfilter på motorcykeln och jag slängde in lite tvätt och sådär. Sedan begav vi oss till affären och veckohandlade för att komma hem och plantera/plantera om blommor samt laga mat. Framåt åtta hade vi ätit färdigt och då begav jag mig till stallet. Ella var riktigt tjurig idag, bakbenen fullkomligt släpade i marken och hon blev binnagalen när jag försökte få lite aktivitet. Hoppas att det bara är träningsvärt efter söndagens bravader. Jag kommer inte rida henne igen fören på fredag när det är träning så Josse kommer arbeta henne lite lugnare under dagarna till dess!

Nu ligger Öskan och sussar sött på min mage och jag tror jag ska krypa ner under täcket (med Öskan kvar på magen, han vill ha det så). God natt!


Kommentarer
Postat av: Timmie

Nu har vi tagit red på mer information. Men nu i efterhand så skulle jag gått in på banan, vi var inte där för att bli plaverade eller vinna utan för att lill prins ska få trevliga rundor och få rutiner. Men av säkerhets skäl så skulle överdommaren låtit oss rida in på banan då det låg byggmaterial där man skulle rida runt, så i säkerhets synpunkt så skulle vi fått göra det. Men Catrin har även pratat med Britt Hammar och hon sa att det var en arrangörs miss! Men jag är så nöjd över hästen ändå. Han var SÅÅÅ fin på famridningen, den bästa av alla starter. Men det är tråkigt. För jag var inte den ända som hade en skrämd häst!



Fin bloggen är!!!



take care

och rid väl som catrin brukar säga =0)

2009-09-09 @ 12:54:42
URL: http://melanozz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0