Nisse briljerar...

... med fortsatt fin utveckling. Träningen hos Catrin i fredags ägnades till stor del åt förberedande skänkelvikningsarbete vilket Nisse givetvis klarade ut med bravur så länge piloten gjorde rätt. Den nya platsen tog han med ro, förutom när en häst lämnade ridbanan och han uttryckte sitt missnöje med lite hopp och skutt.

På påskafton tog jag och T ut båda hennes femåriga valacker på en härlig skogspromenad som innehöll både "möta hund och häst-träning" och backträning. Alla fyra var nöjda och glada i solskenet!

Påskdagen bjöd också på uteritt, men denna gången var det jag och P som rastade mina älsklingar Lyckis och Cherisan i skogen! Det är lite skillnad att hoppa upp på Lyckis, 160 hög och fruktansvärt kort hals jämfört med Nisse. När hon dessutom studsar mer uppåt än framåt så känner man sig lite osäker... Men kära nån vad jag längtar till sommaren då jag får tillbaka henne!

Igår gjorde jag och Nisse ett nytt försök på sand/grusplanen. I (nu mera) vanlig ordning började passet med att Nisse var lite väl lätt i framdelen samt studsade mer åt sidan än framåt men efter en stund övertalning var han fin och visade prov på god rakriktning och fina galoppfattningar!

Imorgon finns en smärre risk att vi drunknar då jag tagit oss vatten över huvudet och anmält oss till en programridning i Susedalen. Risken att drukna är ännu större på söndag då det är tävlingsdebut på samma anläggning. Det är bara att hålla tummarna och försöka få till en så trevlig upplevelse som möjligt för Nisse så han blir sugen på att göra det igen, för leverera resultat kan vi inte räkna med att göra förrän fram till sommaren.

Lyckis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0