Dagens pass med Nisse.

Idag stressade jag iväg från jobbet för att hinna rida innan ridhuset skulle bli upptaget av ridskolan. Detta var tydligen helt i onödan eftersom ridskolan inte alls verkar följa de tider som står på hemsidan så vi hade kunnat vara där en timma senare och hade ändå hunnit med... Irriterande och frustrerande men det gick ju bra ändå.

 I vilket fall som helst hade jag redan innan besämt mig för att det skulle bli ett kort repetitionspass där jag verkligen skulle ha noll-tolerans mot att "hänga i handen". Som om jag hade behövt bekymra mig? I början var han lite stel och struttig och skritt/travövergångarna fungerade inte så bra. Men efter lite repetioner blev det bättre och vi arbetade vidare med olika former av "skittrav", ibland lite längre steg och ibland lite kortare, men hela tiden samma takt. Någon gång la han sig i handen och då gjorde jag direkt halt och bad han lätta. Efter en skrittpaus tog galopparbetet vid. Vi började i höger varv - det svåra varvet. Självklart var han avsevärt mycket bättre än i söndags redan från början. Han höll inte riktigt ihop och hade lite svårt med balansen men det gjorde ingeting eftersom han inte la sig i handen och ångade på som i söndags. Efter några galoppfattningar gick vi över i vänstergaloppen som var riktigt trevligt! Korta, balanserade galoppsprång och helt självbärande. Provade att gasa på lite så han skulle komma över ryggen ännu lite mer vilket inte var några som helst problem. Gick därefter över till höger varv igen och höjde ribban motsvarade vänstervarvet. Med lite mer hjälp från min sida (med fortfarande helt lätt i handen) galoperade han mycket mer balanserat även i det varvet! Avslutade med att sitta ner i trav och rida fram lite mer och han svarade med riktigt fin spänstig trav.

Dagens glada nyhet är att Amerigo Alton hade kommit och att det låg fint. En aningens bred men det går ju att lösa!

I övrigt tycker jag ni ska ta en ordentlig titt på frisyren jag har nedan för på fredag kommer jag se delt annorlunda ut!



Kommentarer
Postat av: Elin

Fin blogg!



Är det din häst på headern? :)

2010-02-11 @ 10:01:18
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0