I brist på rubrik.

De senaste dagarna har det inte hänt någonting alls egentligen. Har varit krasslig och fruktansvärt förkyld så jag har stannat inne och snorat. Dessutom gick laddaren till laptopen i pension utan förvarning så bloggandet har inte legat så nära till hands.

Idag var jag dock med om en mindre "näradödenupplevelse" när jag, efter att ha kört ungefär 6 mil och stannar till för att svara i telefon, drar den frusna handbromsen. Den frusna handbromsen vägrade lossna trots backade och lirkande. Så jag gjorde som handbromsen gjorde, tjurade ihop och sket i vilket. Den brukar nämligen ge sig om man kör en liten sträcka. Det gjorde den inte. Fin bredsladd över tvåfilig riksväg och jag tackade gud att det inte var någon annan bil i närheten. Jag avslutade mitt äventyr, styrde in till kanten och ringde min far i ren desperation. Far hotade med bärgningsbil men av (fortsatt) tjurighet fortsatte jag att backa och köra fram och plötsligt släppte det. Sedan kunde jag köra hem. Förbannade bil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0