Underbara häst!

Idag red jag ett riktigt roligt pass på Nisse! Första passet efter Catrin-träningen och givetvis var det skritt/travövergångar som stod på repetoaren. Nu förekom ju Nisse mig ganska rejält med att rada upp övergång efter övergång som faktiskt var helt godkända! Någon gång missade vi ju såklart, men det var helt och hållet pilotens fel som inte förberedde tillräckligt. Provade även lite galoppfattningar och självklart fick vi till ett par galoppfattningar som var av en helt annan sort än de vi gjort tidigare.

Nisse har mognat något kompiöst pch nu har jag faktiskt känslan av att sitta på en utbildad häst, inte en stor osammanhängande älg! Han är otroligt lyhörd och välvillig, det märks att han är bekväm och gillar det vi håller på med! Jag ser verkligen fram emot nästa träning, för att få visa upp vad vi lyckats med. Självklart ska vi rida 300 skritt/travövergångar ytterligare tills dess så de blir ännu bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0