Helt förbannat lyrisk!

Jag har ingen aning om hur jag ska samanfatta dagens träning för Catrin. Jag kan egentligen inte påstå att det kändes speciellt bra, förmodligen på grund av all förvirring. Vi började nämligen med embryo till tramp idag och jag blev minst sagt tagen på sängen... Syftet var givetvis inte att hålla på med regelrätt piaff träning utan bara att få Nisse att korta sig bakom sadeln med samma teknik som man använder när man lär in piaff. Medans jag slet mitt hår för att hålla ordning på sitsen, förhållningar med säte och hand, skänkla i takt och dessutom hålla takten med spöt ibland gled Nisse omkring och visade vad han kunde...

Catrin avslutade träningen med att beröma Nisse (och mig lite grann). Han gör stadiga framsteg hela tiden och är så fantastiskt snäll. Hon tycker vi har ett bra upplägg som håller balansen i träningen utan att pressa honom. När Catrin dessutom ringer upp ett par timmar efter avslutad träning för att återigen beröma arbetet vi lägger på honom blir jag verkligen glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0