100 frågor

1. Vem är du? Kerstin, även kallad K1.
2. Är du självständig? Att påstå något annat vore bara dumt...
3. Personlighet: Glad, nära till skratt, väldigt mycket självdistans, glömsk.
4. E-post: [email protected]
5. Stjärntecken: Jungfru så klart!
6. Jag kommer från: Hyltebruk
7. Jag bor: Hyltebruk (jag frågar mig ofta hur jag egentligen hamnade här igen...)
8. Mentalitet: Ta det lungt och ha roligt!
9. Civilstatus: Sambo
10. Spel? Vadå spel? Jag gillar att spela kort.
11. Mac eller PC? PC
12. 1024*768 eller 800*600? ??
13. Internet Explorer eller Netscape? Explorer
14. Din bästa egenskap: Obotlig optimist.
15. Din sämsta egenskap: Lite för nogrann ibland... har dessutom väldigt svårt att prioritera.
16. Husdjur: En häst och två katter.
17. Familj: Sambon, mamma, pappa och en syster med sambo.
18. Kroppsdel du har mest nytta av? Hjärnan
19. Kroppsdel du tycker bäst om: Ryggen
20. Jag sover: Hellre än bra
21. Djur jag är lik: LEMU!  
22. Tror du på något? Ja, sociala konstruktioner.
23. Frisyr: En blandning av blont/brunt och rakt/lockigt.
24. Hårfärg: Som ovan!
25. Ögonfärg: Gröna
26. Längd: 164 cm 
27. Jeansstorlek: 28/34
28. Skostorlek: 38
29. Gillar: Människor och hästar!
30. Ogillar: Människor som tänker lite för lite...
31. Favoritmat: Någon slags vegetarisk paj!
32. Favoritglass: Ben & Jerrys Strawberry cheesecake!
33. Favoritdessert: Marängtårta
34. Favoritpizza: Vegetariana utan oliver med stark sås!
35. Favoritdryck: Röd vin
36. Gillar du godis? JA!
37. Isåfall vilken sort? Ahh... svårt val.
38. Min favoritdrink(ar): Vanilla sky
39. Min favoritfilm: Nyckel till frihet, V för vendetta, juryn, The boondock saints m.fl.
40. Min favoritdag: Lördag
41. Mitt favoritklädesplagg: Jeans
42. Min favoritbok: Den hemliga historien (Donna Tartt)
43. Min favoritmusik: Riktigt bra pop!
44. Min favoritlukt: Magnetism från escada
45. Min favoritblomma/planta? liljor!
46. Öl eller vin? VIN!
47. Liknar du en kändis? Nej...
48Senast köpta skiva: Köpt skiva? Jag vill minnas att jag köpte en skiva med
49. Senast film på bio: Alice in wonderland
50. Bästa låten i världen: Tacoma trailer
51. Senast lästa bok: De fattiga i Lodz av Steve Sem-Sandberg
52. Favoritförfattare: Svår fråga. Jag gillar Mari Jungstedts deckare.
53. Skriver du dagbok? Inte mer än almanacka och bloggen....
54. Bästa årstiden: Vintern!
55. Älsklingsfärg: Rött kanske, eller vitt.
56. Skulle aldrig ta på dig: Jag skulle aldrig använda leggings som byxor som en del människor gör. Gladiator skor skulle jag heller inte ta på mig...
57. Vad ville du bli när du var liten? Veterinär, brandman, ambulansförare, balettdansös m.m.
59. Brinner för: Hästarna!
61. Katt eller hund? Får väll säga katt eftersom jag har två :)
62. Har du nån nojja? Jag får spunk om dörrar/skåpsluckor står öppna.
63. Fobier? Smala broar
64. Deppig eller glad? Strålande glad!
65. Politiskt insatt? Till viss del.
66. Värdesätter du ärlighet? Finns det folk som inte gör det?!
67. Brukar du dra vita lögner? Nej....
68. Är det ok med vita lögner? Öh. Nej.
69. Känner du en mytoman? Va? Nej... det gör jag inte.
70. Tycker du bäst om film på bio eller hemma? Hemma så jag kan gå och kissa när jag vill.
71. Skulle du kunna tänka dig att bo utomlands? Ja, definitivt.
72. Hur tidigt stiger du upp? 05.30 ungefär.
73. Är det bra eller dåligt? Det är vedervärdigt.
74. Vem/vilka vet mest om dig? Familjen.
75. Gillar du att slåss? Fråga sambon :). Ja, det gör jag!
76. Vad har du på dig just nu? Helt vanliga kläder. Jeans och kofta (känner mig lite mossig)
77. Vad ska du göra ikväll? Ska klippa håret på mig själv och ta ett ryck med disk och annat.
78. När var du senast riktigt full? Hmm... Ett par månader sen kanske?
79. Är du seriös? Absolut!
80. Hur många väskor äger du? Jag vet inte, ett tio-tjugo tal?
81. Hur många bilar har du/din familj: Sambon har en, mina föräldrar har två. Jag har en av dem när jag behövde en.
82. Hur många biologiska syskon har du? Ett
84. Hur många timmar sover du per natt? Någonstans mellan 6 och 12.
85. Vem är snyggast i världen? JAG!
86. Vad är du allergisk mot? Allt! Pälsdjur, citrusfrukter, kvalster, kyla, värme, fukt, aluminium m.m.
87. Ska du duscha idag? Har redan duschat.  
88. Vad är det för veckodag? Torsdag
89. Vad är det för datum idag? 6 maj
90. Vad gör du nästa år? Samma som nu.
91. Är du likgiltig? Nej... det tycker jag inte.
92. Hårdrock eller synth? Måste jag välja blir det hårdrock.
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? På landet!
94. Har du utländska föräldrar? Nej, helylle svenskar.
95. Gillar du att laga mat? Nej, det går ju aldrig att äta...
96. Märkeskläder eller secondhand? Oh. Det blir väll mest märkeskläder men hade det funnits någon vettig second hand butik häromkring hade jag definitivt handlat mycket sådant!
97. Hur många par skor har du? Öhhh. Skor jag använder? Skor jag har framme? Skor jag äger? Har kanske 40 par skor?
99. Vem är snällast just nu? Min älskade sambo!
100. Var har du ont? Ingenstans


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Läste på bukefalos att du hade en epsom-kavaj. Har tänkt att köpa en i samma modell och skicka efter. Vet du möjlitvis inte vilket material din är i, såg att det fanns flera olika men vet även hur de är i storlekarna?

Tacksam för svar!



/ Anna

2010-05-06 @ 23:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0