Ojoj!

Nu är det nästan två veckor sedan jag bloggade sist! Tiden räcker inte till vilket är synd, för jag har bra nytta av bloggen som dagbok.

Nisse går bra. Förra träningen fick vi träna förvänd galopp/byten. Längst ner kommer en länk till en ganska flamsig film. Jag var väldigt förvirrad och visste inte om jag skulle fokusera på att rida förvänd galopp eller byta, men mot slutet hade vi fått ordningen på begreppen och då gick det bättre. Så det filmen visar är början av passet och vi hade bättre ordning senare. Syns dock att galoppkvalitén har blivit betydligt bättre vilket är roligt!
Han har gått ganska bra hemma sedan dess också även om vi inte får till det lika bra på den stora grusplanen som inom fyra väggar. Menmen, framstegen är uppenbara och det är jag nöjd med!

I torsdags tog jag, min far och sambon ett riktigt krafttag i trädgården då både garagegrunden, vinbärsbusklandet, garageuppfarten och några stenar fick sätta livet till. I lördags åkte jag och sambon till Hillared (Cramers blommor) och köpte blommor. Fem st marktäckande rosenbuskar, en klätterros, en rhododendron, en klematis, sex buxbom, två tomatplantor och ett antal perenner höll oss sysselsatta större delen av lördag eftermiddag och söndag förmiddag. Nu håller vi tummarna om att de kommer växa och frodas. Idag planeras gräsklippning och ansning av järnek innan äppelträden ska få sig varsin omgång.





För övrigt längtar jag mest till helgen när jag ska lägga vantarna på min fina Lyckis igen! Lyckis och P tävlade sista tävlingen tillsammans igår och då blev de placerade i både LB:2 och LA:1. Grattis! Jag kan knappt berga mig innan jag får träna tillsammans med den hästen igen så redan på torsdag planerar jag att ge mig ut en tur!

Kommentarer
Postat av: Louise

Sv: Personen kommenterar skon, inte hoven. Personen tror nog att hela skon sitter helt snett och tåkappan på sidan istället för rakt fram.

Hög i trakterna är han inte, bilden har en intressant vinkel.

2010-06-02 @ 08:38:29
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Louise

Han är nyskodd nu, men jag kan ta bättre bilder om du vill se?

2010-06-02 @ 11:11:35
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0