Blandad kompott

Då var det onsdag igen.

Jag har funderat på väldigt många saker på sistone. Dock, har jag tappat bort det mesta på vägen.

För att ge en kort uppdatering av mitt liv har jag den här veckan nästan semester. Jobbade i måndags, resten är jag ledig. Vilket jag kan behöva och hade behövt ta vara på det mer än jag gör. Jag har iof haft två sovmorgonar och fler kommer. Det är man ju inte bortskämd med.

Förra torsdagen var jag och hästen och tävlade i Falkenberg. Vi red en lokal LB:2, allra första starten för hästen. Jag kännde överhuvudtaget inte igen henne på framridningen, och ännu mindre inne på banan. Efter att hon skyggat rejält i de två första hörnen struntar jag i att rida hörnpasseringar och genar ganska rejält. Sedan flyter det på en ganska spänd och okoncentrerad häst. Slutade på 63,33% och en 11 plats, 8 placerade. Nöjd.

Idag var vi iväg på tränings täccling i hoppning i Styringe. Men tanke på att min stackars krake är mycket lite hoppad och dessutom inte ens fyllt 5 ännu så är ju ganska nöjd. I 70 cm blev hon ur stark och skyggade på det mesta som fanns omkring banan. Piloten hade hjärnstopp och ingenting fungerade, vi vägrade ut oss på sjätte hindret. I 80:an dök lite jävlaranamma upp och jag red. Hästen hoppade fint, fortfarande stark men kommunikationen fungerade ända fram tills sista hindret, där blev det kortslutning och ett stopp. Men hon hoppade väldigt väl och stort så vi är nöjda.

image2

Mannen har övergett mig för Roskilde (vilket inte är hela sanningen för det har hållts lite av en kampanj för att få mig att följa med) vilket gör att jag kommer få otroligt mycket gjort det här veckoslutet, är tanken i alla fall. Hästarna ska få ännu mer omvårdad än vanligt.

Avslutningsvis har jag funderat en del när jag jobbat de senaste veckorna:

5 störande saker kunder gör på Ica:

5. Den förvåning som kan ske vid kassan när kunden inser att denne måste betala är nästan oslagbar. Innan kunden fått upp sin plånbok och letat reda på kort och pengar och gud vet vad så hinner klockan slå stäningnigsdags. är det så svårt att ha plånboken förbered?

4. Berättar för mig vad priset är på Royal Gala äpplen. Ja, jag vet att de kostar 18.90/kg men det hjälper mig inte när jag ska slå in PLU 4133 och drabbats av plötslig hjärndöd. Jag vet att det är av all välmenig, men tionde gången på en dag är det jobbigt.

3. Krossas det en glasburk i golvet, SIG TILL! Det är ännu värre att torka upp pastasås när den smetats ut över halva butiksgolvet. Jag lovar att jag inte kommr bli arg.

2. Kom inte in och panta 6 svarta sopsäckar med petflaskor kvart i 6 en söndag, klart som fan panten blir full, och klart som fan jag har annat att göra.

1. Gå för allt i världen inte in på lagret utan tillstånd. Det är INGEN plats för förvirrade kunder och jag är trött på att kröa ut folk därifrån!!!!

Med all välmening eders Kerstin The One and Only som tycker om alla kunder. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback