Tävlingsrapport

Ja, vad ska man säga.

Igår anlände vi till Laholm, jag hade min mamma med mig. Hon har ungefär aldrig varit med förut. Någon enstaka gång som sällskap till pappa, men inte annars. Men det gick bra, hon vågade till och med hålla i Lycka. Det kan ha haft att göra med att Lycka var otroligt lugn och fin. Inget stirrande, drog inga rundor och skrek ingenting. Jag var hänförd redan innan jag hade suttit upp.

Sen var det bara att värma upp inför LB:0 som var den första klassen. Hon var väldigt fin och avslappnad som framridningen, lite för loj tyckte jag och klämde till henne. Det skulle jag nog inte gjort. In på banan kommer vi och mycket riktigt används ju transporter som domarkurer. Inget populärt sa Lycka och vi hade "smärre" problem på kortsidan vid domaren. Detta skulle ju jag kompensera i galoppökningarna varpå jag drar på för full rulle. Miss, stor miss. Bromsen slutade fungera. Men trots detta hade vi 8:or på alla halter och slutade på 63,4%. Låg länge på placering men halkade till slut ner på 12:fte plats (8 placerade) Vilket kanske var tur, för det hade varit pinsamt att bli placerad på en sådan katastrof ritt.

Omladdning inför LC:2, hon känns hur fin som helst. In på banan kommer vi och hästen bryr sig inte så mycket om transporten denna gång. Hon kikade lite men annars gick hon finfint. Det var så roligt så roligt! Inte en ända miss hade vi och allt bara flöt på som vi aldrig hade gjort annat. En aningens matt, hade kunnat ha mycket mer tryck i henne, men vad katten. Vad som helst för att det inte skulle blir sådan katastrof som i LB:0an. Jag ville inte sluta rida! Resultatet blev 70,7% och placerade oss som 3:a av 24 starter. (tror jag, 6 placerade?) Så då blev prisutdelning och ärevarv. Spännande sa Lycka, även om hon inte ville veta av någon rosett. ;)

Nu laddar vi om inför Vaggeryd-Skillingaryd nästa helg. (nästnästa)

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: ida andersen

Hejsan mitt trollbarn. Blev det vinat i går? Jag var med mamma, sov hos henne. Hihi, hon o jag ska röja hos mig idag. Vårstäda o rota i källaren. Aaaaah vad prylar man har, jämfört med den plats man har tillgång till. Vi får ut o gå snart igen, så snart mina blås-sår läkt. ;) Kramar

Postat av: Anonym

hej lilla kerstin.. de va längesedan du skrev i bloggen nu kan man säga... tycker vi skall ta o hitta på något en dag... typ gå en runda eller något. Vi kan åka på roadtrip.. =) Tyskland eller nått sånt... saknar dig , pussen o kramen

2009-04-19 @ 15:00:06
Postat av: Anna

tack för kommentaren :) ska googla på det så får vi se vad jag hittar:D Det är så svårt att hitta någon bakgrund som passar till både bilden och texten..

och när ska du uppdatera din blogg? ;)

2010-01-27 @ 09:47:25
URL: http://jarnald.blogg.se/
Postat av: ebba

Så du har "ponnypappa" istället för "ponnymamma"? :)

2010-03-06 @ 15:00:57
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback