Äntligen back.

Jag har inte skrivit på år och dar. Och det finns 3 mycket logiska anledningar till detta. Torsdag-söndag förra veckan var jag bortrest, Sedan i söndags har jag legat däckad i feber och dessutom är den här sidan förbannat jävla långsam så jag har inte orkat...

Som sagt, förra torsdags morgonen bar det iväg till Göteborg, mitt i allt snökaos och vägverket uppmanade folk att stanna hemma. Men det gick som smort, tur att man har stor bil. I Göteborg var det Scandinavium som hägrade, lika tevligt som vanligt. På kvällen åkte jag och Zara upp till Hamburgsund och träffade massa galna härliga människor. Söndagmorgon gick jag och Sara upp mitt i natten och åkte och red bara för att hinna göra det innan Horseshowen började klockan 10. På mässan handlades det inte lika mycket som förra året vilket var en jävla tur. Men med hem fick jag i alla fall en sadelgjord med magplatta, benlindor, antislip-pad, ryktborste (mjukare än mjukast), senskydd fram och bak och några småprylar.

På fredagkvällen satte jag mig i bilen med enorm huvudvärk och körde till Jönköping, innan jag kom fram till syrran hade jag lyckats; 1. köra förbi en fartkamera i 110 på 70 väg (man ska inte klia sig i ögat när man kör i mörker...), backa på en motorvägspåfart, backa genom en rondell, göra en U-sväng där man inte fick och dessutom vara ganska vilse. Men jag kom fram helskinad. Så olaglig har jag inte varit på länge... Hualigen.

I Jönköping däckade jag ganska kvickt och på lördagsmorgon var det dags för spa. Fick ansiktsbehandling och köpte med mig lite tjaffs hem, har faktiskt blivit skillnad, har fått ganska fin hy redan. Skojigt värre. På lördagskvällen var vi ute och åt middag men först förfestade vi på amma och pappas hotellrum. Tokigt. Sedan var tanken att jag skulle följa med på fest hos Ingrid och Håkans kompis men jag pallade inte. Vilket tydligen ledde till stor besvikelse, men vi tar det en annan dag. Söndagen var otroligt seg och när jag vaknade på måndagmorgonen trodde jag att jag var död...

Men, jag har inte tid att vara sjuk så i jag var i skolan på i tisdags och i onsdags, vilket i och för sig inte var en så bra idé för nu mår jag nästan lika dåligt som jag gjorde i måndags. För jag tror absolut inte att det har med att göra att jag har varit och tränat med hästen idag och svettades som en gris för jag hade 5 lager kläder på mig, för att sedan bara börja frysa som en idiot. nejnej, jag skyller på mina föreläsningar.

Hästen går fint, tränade för Pernilla idag. Skojigt värre. Hon tyckte att det har hänt hur mycket som helst, men jag är inte ett dugg nöjd. ;) Kanske lite, om man jämför med för ett par veckor sedan. mend et är inte tillräckligt bra. Idag tränade vi på sidvärtshjälper, min häst tyckte det var sådär roligt och jag bara flabbade. Men pernilla styrde upp oss lika bra som vanligt, och allt blev fint till slut!

Snipp snapp slut så var sagan slut. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback