Städdag på jobbet!

Idag på jobbet skulle vi ha "städdag" i hela bygget, alltså hela Kommunhuset så alla kontorsråttor har fått lyfta på sina små rumpor! Detta har inneburit att vi slängt säckavis med gamla papper, tekniska apparater, pärmar och broshyrer... Hur många pärmar som tömts men ändå är i fullt funktionsdugligt skick bör uppgå till ett par hundra i hela byggnaden. Vi kommer alltså inte behöva köpa in nya pärmar på ett BRA tag! Nåja, mitt i all städning så bestämde jag mig för att byta kontor. Det har bestämts tidigare att jag ska byta, men inte när, nu tyckte jag det var dags! Bästa att passa på när chefen har semester ;).

Ett par minuter efter tolv när vi var otroligt trötta och jag hade flyttat färdigt kommer våran härliga kommunchef och gastar "Sluta städa, nu bjuder vi på lunch!!!". Upp i matsalen kom vi och det bjöds på "exotisk buffé" som skolköket att tillagat. Mycket gott! Efter lunch tog det vanliga arbetet vid, men nu i ett mycket finare och freshare kontor än innan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0