Feber, självförsvar och ridning!

Igår var det en tuff dag, märke absolut av influensavaccinet. Har haft väldigt ont i armen under nätterna men det börjar släppa nu. Igår kväll hade jag också lite feberkänningar samt fruktansvärd huvudvärk. Men hellre det än influensan!! Som om jag inte var matt nog igår så var jag på hot- och våldutbildning på eftermiddagen. Var väldigt kul. Vi fick träna på lite självförsvar, främst att ta sig loss om man någon håller i en. Provade på sambon idag, det gick lysande! Man kanske ska träna lite på det där så man håller igång det... förhoppningsvis hamnar man inte i en situation där man behöver kunna det men man vet ju aldrig i den verksamheten som jag jobbar i.

Idag red jag äntligen igen, känns som en evighet trots att det bara var i söndags sist. Vi tog ett ganska lungt pass på banan och fokuserade på rakriktning. HAHA, det behövde vi! I början var vi väldigt vingliga och krokiga men mot slutet gick det bättre! Där mellan fick vi också in lite ryggningar, skänkelvikningar och galoppfattningar, allting med fokus på avslappning. Blev faktiskt väldigt nöjd med min ridning och det absolut sista vi gjorde var att rida in en bit från långsidan, rakrikta och samla galoppen. När Ella svarade som jag ville gav jag henne direkt helt långa tyglar, vände in på en volt, ställde mig upp och klappade om. Sedan saktade vi av till skritt och pustade ut.

Det enda keliga med hästen är att Jaguaren vi fick hem inte passade. Det borde den absolut gjort och låg fint när hon stod stilla. Dessvärre gled den fram när man väll red så nu är den till salu igen. Så länge går hon med min Spalding men den är ju en aningens för rak. Troligen ska vi prova en Amerigo, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0