Kort uppdatering

Jag har alldeles för mycket omkring mig just nu för att ta mig tid att blogga, men jag får passa på under de små andhål som finns.

I fredags i förra veckan var det ny träning för Catrin. Nisse känndes ganska fin och vi sträckte på oss lite extra då vi hade ovanligt stor publik. I traven kollade vi läget och började introducera skänkelvikningar vilket han givetvis tog del av med stort lugn. Fokus låg på att hålla honom rak och balanserad samt att han bara skulle flytta sig undan för sänkeln. Vidare arbetade vi med galoppen då jag uttryckte ett önskemål; "det hade varit trevligt att kunna svänga i galoppen..". Catrin hade dock helt andra planer och under den kvarstående tiden av träningen sprutade farttårarna och en väldig oro att gå omkull for omkring i mitt huvud. Givetvis skötte sig Nisse fint. Syftet med att rida ordentligt framåt i galoppen är att han ska bli kvickare bak, komma oredntligt över ryggen och ta för sig så man så småning om ska kunna korta honom med bibehållen EGEN bjudning och balans.
Catrins avslutade kommentar var "om ni inte går omkull rider du för sakta". Tack för den.

Imorgon blir det förhoppningsvis ett nytt pass i ridhuset, och då jäklar ska jag gasa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0