Trött i benen

Igår åkte jag till ridhuset för ett pass med Nisse direkt efter jobbet. Han var trevlig och givetvis ännu bättre än sist. Man undrar när de riktiga bakslagen ska komma... Hoppas vi slipper dem! Av okänd anledning blev jag fruktansvärt trött i benen efter ungefär halva passet. Jag förstår inte varför för jag driver inte mycket. Måste vara någon slags spänning blandat med faktumet att jag inte hade ätit som jag skulle.

Nåja, utvärderingen blir ungefär så här:
+ Taktmässig fin trav i balans och lätt i handen
+ Ganska fin i sidorna
+Tände till och tog för sig lite bättre i galoppen
+Var mjukare över ryggen i galoppen
+Gjorde ganska fina sidvärtsförflyttningar, betydligt bättre än i fredags.

- Gick in i koma så fort vi skrittade
-Trasslade till i galoppfattningarna
-I slutet blev han lite låg och ville lägga sig i handen

Nästa pass måste vi rida övergångar, övergångar och övergångar!

Nisse:

Kommentarer
Postat av: Rebecca

det låter inte så bra

2010-02-18 @ 07:41:41
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: linnea

svar: okej, och tack:)

2010-02-18 @ 20:21:27
URL: http://llidholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0