Älskade Lyckis!

Igår tog jag ner min lite mindre galna Lyckis i padocken för ett lösgörande pass. Efter att ha skrittat fram red jag i åttvolt på långtygel och formade henne med sätet och skänklar, efter hand plockade jag upp tygeln men fortfarande utan kontakt. Gjorde även halter varje gång jag paserade medelinjen. När hon började bli koncentrerad kom jag fram i trav på fyrkantsspåret och gjorde övergångar, fortfarande utan kontakt. Började sen lägga in lite volter och flyttade henne för innerskänkel. Hon svarade fint och efter ca fem började hon komma över ryggen och söka kontakt. Galopparbetet tog vid och jag fattade galopp ur sidvärtsrörelse, arbetade med tempoväxlingar, böjda spår och raka spår samt massor av fattningar. Hon lossnade mer och mer, mot slutet var hon riktigt trevlig och enkel att rida!

Det blev ett kort pass, ca 45 min med fram och avskrittning men alldeles lagom.



Kommentarer
Postat av: Veronica

Gud vilken fin häst! :'D

2010-06-13 @ 20:27:48
URL: http://veronicapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0