Formsvacka DELUXE!

Ahhh. Gårdagens ridning borde jag inte skriva om alls, för jag vill inte komma ihåg. Det öste ner regn hela dagen så vid lunch åkte jag ut till stallet och tog in min otroligt frusna häst. Trots fodrat täcke, som inte var blött igenom stod hon och hoppade av kyla. Det var ju en väldigt bra tanke att ta in henne, det var en mindre bra tanke att sedan ge sig ut i skogen. När Lycka har vilat i två dagar och stått stilla i boxen i sex timmar är det ingen bra ide, men jag är ju obotlig optimist. När jag väl lyckades få ut hästen ur stallet, sadlad och tränsad så flyger hon omkring i luften i x antal minuter medan jag försöker komma upp i sadeln och sedan korta stigläderna. Gymnastik på hög nivå var det! Sedan begav vi oss i rasande fart ut i skogen där vi rastade av oss lite lätt. Taggad till tusen travade vi runt på travbanan medan skummet yrde från Lyckas mun. Inte så lyckat... Det blev ett ganska kort pass.

Sedan kom T med Nisse. Då hade det börjat regna igen. Nisse hatar regn. Nisse kniper med svansen. Nisse blir förlamad. Jag gjorde ett försök men eftersom han både var förlamad i bakdelen och paralyserad i huvudet insåg jag efter ett tag att han inte skulle komma till arbete. De åkte hem igen.

Jävla förbannade skit dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0