Äntligen igång igen!

Igår var jag faktiskt nästan helt som vanligt igen. Jag är fortfarande lite trött och sliten men formkurvan går stadigt uppåt!

Gårdagen började med ett pass i ridhuset med Nisse. En vecka sen sist, vad kan man förvänta sig? Han var lite stel och stökig, gjorde inte mycket gratis. Men galoppfattningarna var betydligt bättre och han tände till i galoppen. Detta passet behövde jag inte driva som en tok för han skulle galopera framåt ordentligt. Så på det stora hela var gjorde han framsteg detta passet också, även om passet överlag inte var det bästa vi ridit.

Vid lunchtid begav jag mig ner mot skånelandet med T för att provrida en häst hon kanske ska byta sin åring mot. Eftersom T själv inte ridit på år och dag (eller något sådant) satt jag upp och kollade läget, även T red lite grann på slutet. Det blir spännande att se vad som händer framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0