Ahhhh. Frustration!

Idag var det åter dags för Catrin-träning. Hade bestämt mig redan från början att det var skänkelvikningarna jag ville hon skulle titta på samt börja introducera bakdelsvändning. Vi började med skänkelvikningarna och gjorde tre-fyra i varje varv. Sen var både jag och Catrin nöjda, de kändes bra! Sedan skulle vi arbeta lite med galoppen; höger galopp fungerade inte. Det är det enda jag har i huvudet, att han var så förbannat disträ och flamsig i högergaloppen och var helt inkapabel till att gå i förvänd galopp. Vilket förmodligen berodde på mig, men det är så frustrerande! Sedan gick vi över i vänster varv och red serpentinbågar utmed långsidorna, gick prima! Sist fick vi göra lite förberedande arbete för bakdelsvändningar, eller snare så tränade vi bara på att vända med rak häst! Jag fick rida på en fyrkant mitt på ridbanan och i hörnen när jag kom mot sargen red jag "rakt in i sargen" och vände honom hastigt och plötsligt åt sidan, nästan överumplande. Lite som bakdelsvändning fast väldigt mycket flummigare! Vi började i skritt, sedan trav och sist galopp! Han blev som smör och var jätte fin! Dessutom tyckte han det var en väldigt rolig övning!

Catrins avslutade kommentar "Jaha, så har vi börjat med galoppiruetter också...". Han satte sig faktiskt ganska ordentligt i "galoppvändningarna" :).

Överlag är jag nöjd men är väldigt frustrerad över att högergaloppen inte fungerade i början, den fungerade ju senare. AHHHH! Släpp det människa!

Märks det att jag är trött? Förmodligen det snabbaste inlägget jag skrivit någonsin... i förhållande till mängden i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0