Gårdagens ridning!

Igår tog jag och Lyckas oss en liten runda i skogen. I släptåg hade vi inga mindre än min älskade sambo och Cherisan! Det var sambons andra ridtur, någonsin. Den innehöll både skritt, trav, lättridning, bakdelsvändning (om än ofrivilligt) och galopp! Den enda gången varken han eller jag hade kontroll över Cherie var nere vid sjön där Cherie givetvis plumsade rakt ner i vattnet. Samtidigt som Cherie plaskade omkring i vattenbrynet stod Lycka helt förstelnad och glodde på en båt ute på sjön, smart häst. Är riktigt impad av sambon, men så satt han ju också på den snällaste ponnyn på jorden.

Dagen har jag spenderat med att gräva rabatter. Funderar på att flytta till något annat landskap där det inte finns fullt så mycket sten. Imorgon ska jag vända ner all gödsel jag hämtade tidigare ikväll. Nästa helg ska det planteras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0