Lycka har varit hos käftis!

Idag har jag varit hos veterinären Carl-Fredrik Gauffin för årlig översyn av hennes munhåla och tänder. Här finns ett inlägg från 2008 när vi hade varit där. 2009 var vi inte hos Carl-fredrik utan då sågs tänderna över i Helsingborg när vi var där på återbesök efter hennes lymfangit. I vilket fall som helst var Carl-fredrik mycket nöjd vid dagens besök! Tandskadan har läkt helt och hållet på vänster sida, lite återstår på höger sida men det är på mycket god väg. Han tycker jag rider med helt rätt bett men att jag (eller P som rider henne ett par veckor till) ska variera mera. Så det blir att fortsätta med det tredelade 10,5, det raka travbettet som är 11,5 och jaktkandaret som är 11,5. Raka bett gör inget om de är lite längre eftersom de inte kan ge skador på hästens tänder på samma sätt som ledade. Det är inte helt enkelt att hitta bett till Lyckas lilla mun!
Hon hade även två små hakar längst på båda sidor samt en liten hake längst fram på vänster sida samt att hon började bli lite vass "over all". Detta fixades till och sedan vände vi hem igen!

Nu har jag skickat iväg en beställning på den franska gjorden jag skrev om sist. I övrigt pimplar jag "fredags"vin och njuter av den lediga dagen som komma skall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0