Träningsfronten.

På fredag är det ny Catrin-träning. Jag har inte den blekaste aning om vad vi ska hitta på då. Jag red Nisse ett kort pass igår och trots flera dagars vilande (vaccinerades i förra veckan) så levererade han. Visst, han var ganska olydig i början och blev spänd i mellan åt men han gjorde snällt det jag bad honom om! Nu är det förvisso som så att jag ska rida honom imorgon igen och då kommer han säkert meddela mig vad som står på fredagens schema.

För övrigt är jag och Nisse-pisse nominerade till "bästa uveckling ekipage 2009/2010" av min tränare. Lär mer här; http://www.dressyr.com/index2.html. Det får nog anses som "hyffsat" med tanke på att Catrin och Nisse bara känt varandra sedan i december.

För övrigt har jag bokat in tre dagars intensivträning midsommarveckan då jag och Lyckis åker till Catrin. Förhoppningsvis kommer Nisse också kunna tränas ett eller två pass. Motivationen är på topp!

Ett annat "för övrigt" är att jag lagt ribban för mig och Lyckis. Den första regionala tävlingen är inbokad och det kommer ske i början av augusti i Laholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0