Ryggningar, monopol och katter.

Igår red jag Bella bus i padocken. Det gick varken bra eller dåligt men jag skrattade så jag kiknade i mellan åt. Tänkte jag skulle börja introducera ryggning då det är nyttigt för henne som har svårt att komma över ryggen. Det började helt ok och hon verkade fatta vad jag menade någorlunda även om det inte blev några regelrätta ryggningar utan mer tveksamt backande. Tills jag gjorde missen att låta henne vara för hög i nacken samtidigt som jag lättade i rumpan - då reste hon sig. Dock bad jag ju i princip om det så jag gjorde ingen stor grej utan red fram igen och gjorde lite annat. Nästkommande ryggning var jag noga att sitta ner på rumpan och be henne var låg. I ren förtvivlan (?) och/eller frustration börjar då Ella pipa så som ston gör när de är sura. När jag inte förbarmade mig över henne då utan fortsatte be om ryggning gränggade hon på mig istället. Lustig häst det där. Efter ca 30 ryggningar fick jag vara nöjd och travade/galoperade av. Riktigt fin var hon. Så även om ryggningar ser och ut och känns uti helvete gör de nytta. Något att tänka på när man är en hopplös perfektionist som jag.

Kvällen tillbringades i Halmstad hos Martin och Martina där det dracks sommardrinkar och spelades monopol. Jag gick ut jäkligt starkt och ledde överlägset. Tills alkoholen började påverka mitt omdöme, när jag gav bort strandvägen till Martin fick jag se mig besegrad.

Idag var jag och Cesar hemma hos mor och far. Försökte få Cesar att bli vän med deras katt Jonas. Det gick sådär. De blängde på varandra i ett par timmar, sedan gav vi upp och åkte hem. Får ta en ny visit i veckan. Nu ligger det lilla knytet och sussar i mitt knä istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0