Uppdatering; Hallandsposten och tävling

Det är helt enkelt en vecka sedan jag skrev sist, dåligt utav mig. Veckan som gick var dock ganska intetsägande. Jobbade som vanligt, ägnade dock tisdagen till att skriva färdigt C-uppsatsen, men när klockan slog åtta och biblioteket stängde kunde vi konstatera att den inte blev  färdig men att vi i alla fall är en bra bit på väg. Vi var väldigt effektiva, tog bara ett par korta pasuser och då ägnade jag mig åt att läsa hallandsposten från 1986. Ruskigt bra år det där.

Fredagen avnjöts i stallet för att sedan komma hem och umgås med trevliga människor. Flera glas vin och 20 Youtubeklipp senare somnade jag och Cesar.

Men nu till det roligaste av allt. Jag tävlade i Ljungby igår och jag är så fantastiskt glad att jag överhuvudtaget kom dit. Så här var det nämligen;
För ett par veckor sedan blev min plånbok stulen. Där i har jag min licens och mitt gröna kort. Kontaktar ridsportförbundet och arrangören. Får klar tecken att starta ändå.
I måndags kom Ella in från hagen med ett sår under hakan, precis där nosgrimman sitter. Av med nosgrimman och hoppas att det läker. Flytta upp nosgrimman och på med en kindkedjetunnel så var det ur världen. Tur.
I fredags ramlar jag i trappen och slår i ryggen i en vägg. Fick fruktansvärt ont och tårarna sprutade. När jag rider känner jag dock ingenting.
I lördags kommer jag på att hästägaren har Ellas pass och att hon är i Västerås. Ringer henne - hon har kvar passet i bilen- som är i västerås.  Ringer till tävlingsarrangören igen. Faxar vaccinationen.
Ska rida Ella på lördagskvällen, då går vi omkull i skritt på asfalt (!!!) och hon skrapar upp knäet rejält. Fick panik en kort stund innan jag konstaterar att det bara är skrapad hud, inte varm, svullen eller halt. Huuu. ;)

Började dagen med en otroligt spänd ritt med Lycka i LB:3. Flera skyggningar, hopp och skutt som inte var med i programmet. När hon blir rädd tar hon bettet och springer iväg så vi var i lite fel riktning ibland. Blev bättre mot slutet. 61% och kom i mitten. Sämsta resultatet i år men också den första tävlingen inomhus. Mer rutin krävs.

Sedan var det Ella. För första gången någonsin kändes hon bra på framridningen, var inte alls rädd för att dö. Även hon blev dock väldigt spänd i ridhuset och jag satt och mesred så hon blev ostadig och vinglig. Skulle bara hållit om och haft ett fräsht tempo men det sitter i mitt bakhuvud att jag är rädd att hon ska bocka och sånt. Bara ett bocksprång denna gång + ett backning och ett byte. Det går framåt! 57% och lite längre ner.

Sista starten var LA:3 med Lycka, LA debut. De senaste dagarna har jag känt att jag var lite optimistisk som anmälde oss till LA. Vi har inte riktigt tränat på de rörelserna "på tävlingsvis". Men vad fasen... Hon kändes väldigt fin i travprogrammet denna gång, skyggade bara lite. Blev ett avbrott i ena förvända galoppen annars helt ok. Jag red inte så bra i galoppen... 65,5% och en tredje placering. Härligt för att vara första LA:n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0