Varför är det så svårt att rida?

I söndags tränade Josse dressyr för U, en bravur till henne! Ella hade varit tjurig och det hade tagit lång tid innan Josse fick henne med på noterna men det hade gått bra på slutet. Igår när jag satt upp på Ella kändes det verkligen att hon hade jobbats igenom dagen innan. Hon var väldigt trevlig i början! Dock så blir hon piggare och piggare genom passet och jag har svårt att få henne att vänta. I traven blir hon kort och springig så det är lättare att lösa i galoppen. Dock blev hon ännu piggare i galoppen och började lägga sig i handen. Vi gjorde då flera galoppfattningar och arbetade på liten volt växlat med att rida helt rak på långsidorna. Efter en stund lättade hon i handen och blev fin. Då gick vi ner i trav och hittade tävlingstraven en liten stund innan jag gav upp.

+Bakdelsvändningarna har förbättrats enormt. Även skänkelvikningarna blir bra när jag rider rätt.

- Måste träna mer på ryggningar. Måste även hitta fokus så jag kan bibehålla tävlingstraven och faktiskt rida i den. Jag måste helt enkelt få mer kontroll, även när hon är överpigg och jätte laddad.

Lyckisen har fått vila över helgen och på torsdag-måndag åker jag till Prag. Så hon får vila de här dagarna också, känns inte lönt att göra något annat än att pussas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0