Årsdebut godkänd

Nu har Ella gjort årets första tävling. Vi började dagen med en mindre lyckad ritt i LB:0. Redan på framridningen kände jag att det inte var en bra dag, hon var spänd och hoppig. Tyvärr blev det ännu värre inne på banan och dessutom hatar jag det förbannade programmet. Ella spände till och blev okontaktbar, tog tag i henne ordentligt ett par gånger för att försöka få kontakt men då började hon bara hoppa rundor. Slutade på 55% och i slutet.

Inför andra klassen tog jag tag i mig själv. Vi hade lite hopp, skutt och snurrelirunt på framridningen men när vi väl skulle rida programmet bet vi ihop. Jag sänkte kraven ganska mycket och styrde mest runt, ett par missar blev det också, en fyra ;). Nåja vi plockade ihop 66% och kom femma av sju placerade!!! Jätte roligt.

Dagen var trevlig eftersom Ellas uppfödare Petra var med. Petra jobbar också på djursjukhuset och försäkrade mig om att Lyck har det bra och är på bättringsvägen.

Nu väntar LA debut om tre veckor. Jag måste nörja träna skänkelvikningar och halt från galopp. Hmmm....

Kommentarer
Postat av: Aramis

Så skönt att det gick så fint! Grattis! Första klassen var ju bara en uppvärmning :o)

2009-04-06 @ 12:53:17
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0