Ibland lyckas man faktiskt.

När jag har tid över roar jag mig med att läsa "populär-bloggar" dvs Kenza, Kisse, Paow m.fl. Mest läser jag för att roa mig själv och gotta mig åt att jag själv faktiskt lyckats. Att leva på sin blogg (även om man "bara" tjänar 6000 kg och är 17 år) är ett stort misslyckande i min mening. Att sälja sig själv och sitt liv flera gånger om dagen är inget eftersträvansvärt och dessutom inte när halva sverige granskar en i sömmarna. 

Hur kommer det sig då att jag bloggar? Det är en högst begränsad skara som läser min blogg om man jämför med de största i sverige. Framför allt är jag inte endaste dugg känd utan bloggen är ett sätt för mig och mina vänner (samt en del utomstående) att hålla pejl på vad som händer och sker runt mig. Det jag vill dela med mig av skriver jag, det jag inte vill dela med mig om skriver jag inte om. Dessutom är det sannerligen skönt att inte behöva retuschera bilder och skylla på "mens-mage" när magen putar.

Jag har faktiskt ett sjukt roligt jobb där jag träffar otroligt mycket spännande människor och varje dag möter jag nya problem att lösa. Jag ser hyffsad ut, behöver inte köpa de senaste kläderna utan kan handla på Gina Tricot när jag vill och känner för det utan att någon bryr sig. Ingen bryr sig heller när jag inte varit hos frisören på tre månader och tog de kläder som låg närmst sängen när jag klev upp på morgonen. Jag har pengar på kontot, till och med så det blir lite över. Jag delar mitt liv med min bästa kompis som jag älskar något vansinnigt. Har lite hästar i stallen runt omkring att rida och har en egen (som jag korkar nog lånat ut ;)).

Jag har det jävligt bra och skulle aldrig i helvete byta liv med någon "kändis-bloggare". Stackars satar....


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tackade aldrig för julkortet, men det var fint av Er :) Är allt bra med er eller? Tyvärr kommer vi inte på Nyår, som kanske väntat... Dessutom fyller mamma 45. Har en väldigt speciell present till henne, så jag hoppas att vi kommer hem tills dess, så jag får se hennes reaktion. O hoppas också Niklas o Annika kommer ner, för den är från mig och brssan. vill inte skriva här vad det är, om mamma läser. :) Kraaam

2009-12-29 @ 09:19:25
URL: http://praecox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0