Dressyr i ridhuset

Igår tog jag min lilla korv och åkte ner till ridhuset. Hon har alltid varit så lugn och fin att hålla på med men de senaste gångerna jag varit i Rydö har hon ballat ur när jag lastat ur. Tror att det beror på att hon har så mycket energi, de kan ju inte springa i hagen för det är hårt och halt så den enda motionen hon får är ridningen.

När vi väl kommit i ridhuset kommer nästa chock. Ena ridhusspegeln hade gått sönder och i ena hörnet var en traktor, trasig spegel, harv m.m avskärmat. Hon var ganska lugn tills jag hade hoppat upp. DÅ blev det livsfarligt. Hon är så töntig! Det var ett par andra som red men inte så många så det gick bra. Var laddad och spänd i början men efter en massa galopparbete kom den fin-fina traven fram igen! Kanske till och med ännu finare än sist. Lekte ganska mycket med traven och exprimenterade med takt och tempo - med bibehållen schwung. Galoppen var avsevärt mycket bättre idag men hon vill bli lite för hög i nacken. Tränade även lite halter - hela tiden är vänster bak efter in i halten, vilket inte är så konstigt eftersom vänstersidan är den svagare sidan, men det är lite små irriterande att jag inte får grepp på det. Gjorde fyra-fem skänkelvikningar vilka var fina - fokuserar bara på fotförflyttning, tvärning och eftergivenhet i innersidan. Lekte även fram några fantastiska mellantraver. Hon orkar inte en hel diagonal - tror jag - jag försökte inte. Men det kommer ju.

Motivationen är på topp!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Om vädret är hyfsat imorgon så blir hon fotograferad då, har en vän som är amatörfotograf så förhoppningsvis kan jag bjuda på lite snygga bilder imorgonkväll. Bara o hålla tummarna för att det inte blir någon snöstorm!



Gudars, nosgrimman är då inte nog snygg för att säljas, var ju första gången jag gjorde en nosgrimma så helt perfekt är den ju inte. Nä, försäljingen av nosgrimmor får vänta tills jag börjat tillverka dem på allvar. Vill inte sälja något som jag inte är 110% nöjd med. :)

2009-02-06 @ 13:01:33
URL: http://dressyrbloggen.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej! Tack för kommentaren på min blogg. Alltid kul att hitta till en ny hästblogg. Kommer kika in till dig igen för att se hur ni har det. Kram och ha en trevlig helg.

2009-02-06 @ 14:10:52
URL: http://trisspalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0