Hästhelg

I fredags tränade jag och Lyckis för Catrin! Fy vad roligt det var! Hittade hennes fina trav, den som jag bara fått smakprov på vid ett par tillfällen förut. Nu kunde jag rida i den traven i stort sett hela tiden, med övergångar och tempoväxlingar som pauser. Galoppen var svårare men det gick ganska bra ändå, hon är lite lat och vill inte riktigt ta i i galoppen, vi arbetar på.

I lördags red vi ett kort repetitionspass men det blev inte mycket av det för det var så hårt i marken. Igår tänkte jag inte rida så jag klippte henne istället, helklippte henne - hon blev så snygg! Duktig vad hon också även om hon inte tycker om att bli klippt på benen. Framåt kvällen började jag dock bli rastlös så jag tog min lilla häst och åkte ner till ridhuset. Det var vi och ett dussin ponnyer. Lycka är livrädd för ponnyer!! Hon sprang omkring och frustade ovanbrutet i en halvtimma och var allmänt hysterisk innan hon kom till riktigt arbete. Hittade samma fina trav som i fredags! I galoppen var det ännu svårare för hon var så jädra pigg och stark. Men ett par riktigt fina galoppfattningar blev det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0