Sällan blir de som man tänkt sig

Det gick inte bra att sova. Efter att jag legat och stirrat ut genom förstret en stund vaknade min älskade. Efter en liten stunds dividerande kom vi fram till att jag skulle gå upp, gå ut en promenad och sedan sätta mig och skriva färdigt min rapport. Mycket riktigt. Promenaden var fantastisk, att Hylte kan vara så vackert klockan tolv en tisdagkväll är helt orimligt. Jag pulsade fram i snön och fullkomligt myste.
Full av ny energi satte jag mig sedan och skrev färdigt min rapport och för ca tio minuter sedan skickade jag in den. Nu finns det ingen återvändo, annat än att vara laddad som attan inför semenariet.

Det har slutat snöa nu så jag överväger faktiskt att ta ytterligare en liten promenad innan jag går ch lägger mig, vilket skulle bli den tredje promenaden det här dygnet. Men jag fullkomligt älskardet här vädret. Så älskar jag också känslan av total ensamhet, på ett fint sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0