Tidsmaskin?

Idag var jag på utbildning på samma plats som jag utbildats under åratal förr. Nämligen på gamla realskolan, vilken numera går under namnet Lärcentrum. Jag gick första och andra året i grundskolan i denna byggnaden och efter första terminen under tredje året flyttade vi till en nybyggd skola.

Jag har varit på lärcentrum ett antal gånger under det gångna året, bland annat när vi haft ledningsgruppsmöten på jobbet. Men det var först idag den riktiga nostalgikänslan uppkom. Vi skulle lära oss grunderna i ett nytt datasystem vi ska börja använda, följaktligen befann vi oss i en datorsal belägen på husets källarplan. I just detta rummet spelade jag rundpingis för si sådär 16 år sedan. För att vara ärlig spelade jag nog inte så mycket utan satt och tittade på, jag var för rädd att göra bort mig (var tog den egenskapen vägen???)

På kafferasten gick vi upp två trappor där jag för en herrans massa år sedan var med i otaliga teaterföreställningar och även såg på föreställningar med ett spöke som dansade till Elvis-låtar. Jag har också ett vagt minne av att vi i denna lokal gjorde egen müsli, vilket förmodligen var den müsli som ligger till grund för min nutida avsky för samma rätt....

På första våning finns det klassrum jag spenderade två och ett halvt år i skolbänken. För sexton år sedan satt jag med en talpedagog på en bänk i hallen utanför och lärde mig uttala bokstaven s. Varför satt vi i hallen? Fanns det verkligen inget bättre ställe för en utskämd liten flicka som mig att lära sig sluta läspa? 

I en sal på översta våningen lärde jag mig spela blockflöjt, det är där jag nu har ledningsgruppsmöten tillsammans med kontorets chefer, övriga handläggare och support- och servicegruppen. Snacka om att allt kommer tillbaka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0