Sol>bränd< och tävling!

I förmiddags åkte jag till Falkenberg och hälsade på Lyckis! Red henne lite på banan men sen gav vi oss ut på terrängbanan och rejsade lite. Fy vad hon tyckte det var roligt. Lite brall blev det också! Efter en ordentlig dusch (av hästen) och allmänt pyssel åkte jag och Elin till Ryttarföreningen (forf.se) och tittade på tävlingarna där.

Först såg vi lite av en LA:6 med pinsamt låg kvalité. Hästar som inte bjöd fram (kan till viss del skyllas på värmen men inte så mycket), obefintliga skolor, icke befäst förvänd galopp osv. Sedan började Intermédiaire I, då blev det skillnad! Massor med fina hästar och trevlig ridning. Det fanns en danska häftig häst som hette Lanel Skovlund och reds av Jan Stampe, dock oplacerade men jädrar vilka gångarter!
Vinnare av klassen borde solklart varit Karoline Lundberg på Replay från Kungsbacka, hästen var otroligt välbalanserad och spänstig, ryttaren red väldigt fint och prydligt, alla rörelserna såg verkligen ut att genomföras hur enkelt som helst! Tyvärr dömde domare annorlunda än mig och Elin (;)) och vinnare var Stefan Jansson på Saigon trots en i princip helt outförd piruett och piruett som var tokstor. I övrigt var programmet väl genomfört men inte med samma lätthet som Karoline och Replay! Trea kom Karin Öljemark på De Chenta, bästa ryttarprestationen idag på en härlig häst men programmet innehöll dessvärre två små missar. Jag och Elin hade Karin och De Chenta på god andra plats och Stefan Jansson först på tredje plats, som om det spelar någon roll. :)

Nåja, vi satt ju där i våra brassestolar och tittade i några timmar vilket resulterat i att jag totalt bränt sönder mina ben! fruktansvärt ont gör det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0