Autopilot!

Det är verkligen helt sjukt roligt att rida!

Började med att rida en bekants 4-åring. Han reds in i våras om jag fattade det rätt men nu har han dessvärre i stort sett vilat i en och en halv månad på grund av sjukdomar och annat mindre roligt. T började att lina honom så han skulle få se sig om och bli av med den värsta överskottsernegin. Jag tyckte han såg stooor ut från marken (1,75 sa T att han är, minst). men när jag väl hade kommit upp så känndes han inte alls så stor. Vi red runt lite grann, gjorde övergångar och olika vägar. Skrittade och travade mest men provade också lite galopp. Häftlig häst som hade härlig trav!

Sen var det dags för Ella. Vi fick sällskap av M och Cessan i början, ovanligt! Jag är ju nästan alltid själv. Efter att vi hade skrittat fram började jag arbeta med halter och sedan skritt och trav övergångar. Hon kändes mjuk men var långsam i bakbenen så vi gjorde många kvicka övergångar. Gjorde sedan lite galoppfattningar. Efter en liten stund var hon riktigt fin och jag kunde sitta helt stilla och bara glida runt. Red lite serpentiner i galopp, i början välte hon kolosalt till vänster i höger förvänd galopp. Jag ändrade min position, höjde ytterhanden och rätade ut henne - redan otroligt mycket bättre. Tränade också upptagningar från mellangalopp som ibland blev bra, ibland orkade och tajmade vi inte riktigt. Men överlag är jag fantastiskt nöjd! Hon har nog aldrig gått så bra. Lätt, mjuk och fantastisk rolig att rida! Så borde det alltid vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0