Helgen som passerat.

Helgerna går verkligen i en rasande fart. Tycker inte att vi får någonting gjort! Nåja, lite händer väll.
I lördags började vi dagen med att städa på kontoret och försöka röja upp i de gigantiska pappershögar som finns där, till vår stora glädje kunde mycket slängas. Dock blev vi inte färdiga så det ser värre ut nu än när vi började... Nåja, det får vi ta ikväll eller någonting :). När vi tröttnade på kontoret började vi istället göra iordning i badrummet. Vi började montera ihop det nya badrumsskåpet men jag tröttnade snart på det också och stack iväg till stallet istället :). Det var nämligen Lyckas tur att drillas!
P har gjort ett bra jobb med Lycka. Hon var mycket bättre i sidorna men behöver nu komma igång mer med sina bakben så hon kommer över ryggen och fram till bettet för ärlig schwung. Men jag är inte orolig, det kommer P fixa galant.
Väl hemma igen hade sambon kommit ganska långt med badrumsskåpet och lagom till det började skymma skulle vi ha upp det på väggen. Smart drag. Vi fick ju bryta av huvudströmmer och ficklampslösa som vi var så var det lite knepigt att få upp skåpet på väggen och installera elen. Men det gick! Då kände vi oss duktiga en kort stund innan vi snabbt som attan hoppade in i duschen, på med kläderna och iväg till Agge som fyllde år! Kvällen tillbringades sålunda i trevligt sällskap, god mat och gott vin. Vi tog bussen in till Halmstad där jag och David snart upptäckte att vi var på tok för trötta så vi åkte hem igen :).

När jag vaknade söndagsmorgon var jag hyffsat pigg så jag satte igång att städa. Efter ett par timmar vaknade David och sällskapade mig bland damm och bråte. Efter lunch åkte jag till nästa stall, det var dags för Nisse igen! Eftersom det regnade kompiöst tog vi den "lilla" hästen och åkte ner till ridhuset. Red i stort sett samma övningar som för Catrin men det var redan bättre. Han hade snappat upp konceptet och visste vad som väntade! Han sökte också bättre stöd på bettet även om han givetvis fortfarande är vinglig och ostadig. Men så länge det går framåt är jag nöjd!
På vägen hem plockade jag upp min kära vän K2 för nu var det dags för julbak! Jag vet att det är lite tidigt, men vi fick ett sådant infall. Så jag, David, Robban och K2 spenderade några timmar med att baka lussekatter (sjuuukt goda) och pepparkakor. Riktigt trevligt, men framförallt gott! Sedan kom min mor på besök och hjälpte oss sy upp de nya gardinerna. Vi har uppenbarligen toklågt i tak för alla gardiner är en halvmeter för långa. Resultatet blev i alla fall riktigt snyggt!

Ikväll tror jag att jag ska uppdatera med lite bilder från helgens framfart. Har inte tid med det nu för min lunch är slut och jag ska tillbaka till jobbet!

Kommentarer
Postat av: Ida Andersen

Ja, tack! :)

Men när skall man få smaka på lussekissarna då? Vad gör du den 28e ov... söndag.. Vi behöve rnån sopm kan köra tvp ridskoleponnies till hylte kring kvart i två.. sen hem med dem igen kring 17tiden... :)

2009-11-23 @ 13:15:18
URL: http://praecox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0