Sängen kallar.

Jag ska inte sova ännu men jag försöker kämpa mig igenom en bok av Åke Edwardson. Det är första gången jag läser något av honom och jag har en mycket stark känsla av att det inte kommer hända igen. Dåligt språk, ingenting har ännu hänt, menlösa karatärer... Eftersom man blir väldigt trött av att läsa den där boken är det bäst att göra det i sängen :).

Nåja. Tränade Nisse för Catrin idag. Han var duktig! Det var första gången jag red en sådan grön häst för Catrin (egentligen är han inte SÅ grön men nu är han inte riden på länge) så hon berättade om hennes system och hur hon rider unghästar. Efter det började vi rida skritt - halt - skritt och hörnpasseringar. Därefter travade vi på långsidorna och skrittade genom hörnen. Catrin menar att man inte ska trava och galopera unghästar genom hörn fören de är tillräckligt gymnastiserade för att göra det i balans. Därför ska de kunna göra riktigt korrekta skrittpasseringar i skritt först. Vi snabbspolade dock bandet lite och både travade och galoperade genom hörn. Nästa pass med Nisse blir på söndag. Skoj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0