Fina hästar!

Laptopen har ännu inte utrustats med en ny laddare, tiden har inte riktigt funnits till för min del. Det är även därför jag inte bloggat så mycket de senaste dagarna.

I tisdags red jag Lyckisen! Jag har glömt hur fantastiskt roligt det är. Tyvärr hade jag en liten incident med sadelkammar dörren, jag fick inte upp den. Men som varje respektabel ryttare hade jag ett träns (kandar) i bilen som jag kunde ha på henne. Därefter letade vi upp lite reflexer och ett täcke och gav oss ut i skogen. Det var helt tyst, mörkt och alldeles alldeles vitt. Vi skrittade bara, gjorde lite halter och ryggade, försökte trava men då höll täcket sig inte på plats så vi la ner det. Idag är det dags för Lycka igen. Så fruktansvärt roligt!

Igår red jag Nisse. Nästan en vecka sedan sist. Men han utvecklas för varje gång jag sitter på honom, även om det har gått ett par veckor sedan sist. Han är alltid lite disträ i början men efter ett tag var han duktig. Dock kom det in ett annat ekipage i ridhuset efter en stund vilket stal hans uppmärksamhet till max under fem-tio minuter. Därefter lyckades han faktiskt börja koncentrera sig igen. Galoppen var ovanligt bra men han måste lossna ännu mer över ryggen. Dock är det som min tränare säger "han behöver meter i kroppen". Han behöver bara motionera under ryttare för att bli mer koordinerad och balanserad - därefter kommer lösgjordheten av sig själv.

Nu måste jag ta och klä på mig och gå till jobbet. Dusch, tidning och frukost har jag redan hunnit med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0