Off we go!

Dagen började med att jag styrde kosan mot Falkenbergsortens ryttarförening för att stötta P vid dagens tävling. De hade ett bra upplägg under framridningen och det såg lovande ut. Tyvärr råkade nog både häst och ryttare ut för hjärnslapp när de kom in på tävlingsbanan, för de kan otroligt mycket bättre!

Inspirerad och tävlingssugen åkte jag sedan hemåt för att ta Nisse på en tur till ridhuset. Dagens pass var riktigt bra. Han tog i ordentligt redan från början så mot slutet blev han lite låg fram och näsan trillade in, men vad gör det när han visar vad han kan! Galoppfattnignarna lyckades vi riktigt bra med idag, helt klart bästa passet hitintills ur galoppfattnings-synvinkel! Lyckades även sätta tillbaka honom riktigt mycket i galoppen, växlade med att rida normal galopp, jägersro-galopp och riktigt kort galopp. Jag fick hjälpa till en hel del i galoppen, men det är ju så det är i perioder när man ska höja ribban och det gjorde vi sannerligen idag.

Faktum är att vi höjde ribban så mycket att jag anmält oss till en tävling XD. Vi är mycket väl medvetna om att vi ännu inte kan utföra alla moment i en LB men jag tycker det är viktigt att komma ut med hästarna i tid. Så den 11 april ska vi "se och lära" i Susedalen, ingen tävling för vår del, utan bara programträning på bortaplan!



Nu ska jag ta och packa ihop mina sista grejer innan lite jobb tar vid. Imorgon åker jag på tjänsteresa och återkommer tisdag kväll (är tanken...).

Kommentarer
Postat av: ankihh

hejj, bevaka varandra via bloglovin? (:

2010-03-08 @ 11:23:51
URL: http://ankihhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0